Ondernemer in de Klas 2021

Vrijdag 19 november is de landelijke dag van de ondernemer en voor D66 reden om deze dag weer een verbinding te leggen tussen het ondernemerschap en het onderwijs.

We organiseren daarom voor de 4e maal het project: Ondernemer in de klas.
Het idee: een ondernemer organiseert op vrijdagochtend 19 november een gastles van zo’n twintig minuten. Hierbij vertelt de ondernemer iets over zijn/haar bedrijf en hoe het ondernemerschap nou eigenlijk werkt. Welke eigenschappen heb je nodig om een ondernemer te zijn? Hoe ga je om met tegenslagen?
Scholen hebben nog tot 1 november de tijd om zich op te geven voor Ondernemer in de Klas. Daarnaast zijn wij nog op zoek naar ondernemers. Wilt u meedoen? Stuur een e-mail naar [email protected] t.n.v. Demi van der Veldt.

Vorig jaar
Vorig jaar hielden we een digitale editie. Dit jaar mogen de ondernemers weer fysiek bij de leerlingen komen vertellen over het ondernemerschap. Hierbij een voorbeeld van het filmpje van persoonlijk reisadviseur Esther van der Linden vorig jaar. Zij was vorig gekoppeld aan basisschool Opmaat. Hoe Esther van der Linden haar deelname beschreef: ”Ik heb ‘ja’ gezegd tegen dit project omdat ik het belangrijk vind om de jeugd te motiveren en te inspireren. Zeker als lokale ondernemer vind ik het belangrijk om op enige wijze mijn steentje bij te kunnen dragen en een beeld te schetsen over de kansen en uitdagingen die je op je pad tegenkomt.”

Fractievoorzitter Gerdien Knikker: “voor leerlingen is het een mooie laagdrempelige manier om een beeld te krijgen van wat een ondernemer nu zoal doet en natuurlijk waarom iemand besloten heeft om ondernemer te worden.”