Gerdien Knikker D66-lijsttrekker in Haarlemmermeer

Gerdien Knikker is verkozen tot lijsttrekker voor D66 Haarlemmermeer bij de
Gemeenteraadsverkiezingen in 2022. Dat meldt de Verkiezingscommissie van de D66-afdeling.
Afdelingsvoorzitter Gerard Jaeger: “Ik wil Gerdien van harte feliciteren. Gerdien heeft de afgelopen jaren bewezen een goed en deskundig raadslid te zijn. Ze heeft een breed netwerk opgebouwd in de gemeente en ook in het land. Die ervaring, samen met haar enthousiaste houding, maken haar geschikt voor de rol van lijsttrekker. Met haar kan D66 de grootste progressieve partij van
Haarlemmermeer worden.”
Haar kwaliteiten worden ook door anderen gezien, Gerdien Knikker werd door journalisten als 2e bij de politicus van het jaar verkiezing van 2020 verkozen.

Tijd voor duidelijke keuzes
Volgens Gerdien Knikker is het tijd voor duidelijke keuzes: “Het is fijn wonen en werken in
Haarlemmermeer en onze gemeente groeit de komende jaren nog flink door in het aantal inwoners. Dat betekent dat we vanuit de politiek nu keuzes moeten maken als het gaat om de gemeente die we willen zijn. Met ‘bouwen, bouwen, bouwen’ alleen gaan we er niet komen. En moeilijke keuzes voor ons uit schuiven op het gebied van klimaat en de energietransitie ook niet.
Er staat veel op het spel; gaan we huizen bouwen, wegen aanleggen en tegelijkertijd keihard
bezuinigen op onze voorzieningen? Of kiezen we voor een groene en leefbare buurt met betaalbare woningen, sportvoorzieningen en een bibliotheek? Kortom, er zijn genoeg uitdagingen waar we als
politiek een antwoord op moeten geven. D66 kiest niet altijd de makkelijkste weg, maar wel de beste optie om Haarlemmermeer een betere gemeente te maken.

Doe mee!
Politiek vindt niet alleen maar plaats in ons raadhuis. Daarom ga ik de komende maanden onze
polder in, naar verschillende kernen en wijken. In gesprek met bewoners, organisaties en bedrijven. Over hoe we Haarlemmermeer nog beter kunnen maken. Wil je meedoen? Of suggesties geven? Laat me dat dan weten via [email protected] #tijdvoorduidelijkekeuzes”

Kandidatenlijst
Knikker was de enige kandidaat voor de positie en kreeg steun van 90% van de leden die stemden. “Wat een eer dat ik lijsttrekker mag zijn in Haarlemmermeer. Het is enorm fijn zoveel vertrouwen van de leden te voelen. Ik heb ontzettend veel zin om een energieke en bruisende campagne te voeren. En
volgend jaar een geweldig verkiezingsresultaat neer te zetten!”

Nu de lijsttrekker bekend is zal de rest van de kandidatenlijst worden samengesteld. Aspirant-
raadsleden kunnen zich vanaf 30 augustus aanmelden. “Ik kijk er naar uit om met een divers en
daadkrachtig team aan de toekomst van Haarlemmermeer te werken.  Samen maken we de
duidelijke keuzes die Haarlemmermeer zo hard nodig heeft”.