Bootcamp voor de functie als gemeenteraadslid

Deze zomer kan je je kandidaat stellen voor de gemeenteraad. Heb jij er altijd al van gedroomd om namens D66 gemeenteraadslid in Haarlemmermeer te worden? Of heeft het raadslidmaatschap je interesse, maar wil je eerst meer hierover weten en ontdekken of dit ambt iets voor jou is? Dan is deze korte masterclass, een ‘bootcamp’, iets voor jou!

Aangepast Masterclass programma
De bootcamp zal uit twee activiteiten bestaan waarvan 1 fysiek en 1 digitaal, beiden op een woensdagavond. Ons doel is om de sessies, naast het inhoudelijke, ook dynamisch en energiek te laten zijn. Voor het digitale gedeelte bieden we een facultatief programmaonderdeel aan waarbij je de raadsvergadering van de gemeenteraad bijwoont, en deze in de week erna na bespreekt in de digitale sessie.

Voorlopig programma:
Sessie 1 – Woensdagavond 25 augustus 20.00 tot ± 22.00 uur. De eerste sessie zal plaatsvinden bij Long Island in Hoofddorp.
Korte introductie raadswerk
Casus gemeenteraad
Vragen stellen aan raadsleden
Sessie 2  – Bijwonen raadsvergadering via livestream op donderdagavond 2 september
Sessie 3 – Digitale nabespreking van de raadsvergadering op donderdagavond 8 september
De bootcamp is bedoeld voor diegenen met een sterke belangstelling voor de politieke werkzaamheden van D66 Haarlemmermeer en die misschien (maar dat hoeft niet!) een plek in de D66-fractie van de Haarlemmermeerse gemeenteraad ambiëren. Daarom vragen we je om je motivatie om aan de bootcamp mee te doen.
Ken je iemand die hier mogelijk ook belangstelling voor heeft? Breng een introducé mee!

Deelname is gratis.

Aanmelden en vragen
Mocht je vragen hebben over de bootcamp of wil je je aanmelden stuur dan een mail naar  [email protected]. Er is ruimte voor 20 geïnteresseerden.