Beweging in de impasse rondom Rijsenhout

D66 is blij met de steun uit de raad om het gesprek over de impasse in Rijsenhout weer op gang te helpen. Het college gaat opnieuw in gesprek met de initiatiefnemers waarbij ook een onafhankelijke expert zal aanschuiven. Vervolgens komt het college met een raadsvoorstel terug bij de gemeenteraad waarin alle mogelijkheden voor ontwikkeling in deelgebied 1CD op een rijtje worden gezet.

Fractievoorzitter Gerdien Knikker: ‘Ik ben blij dat we als raad hier de regie in handen hebben genomen. Het is voor niemand goed dat het al 3,5 jaar niet lukt om in Rijsenhout ontwikkelingen van de grond te krijgen. Niet voor het dorp, niet voor de initiatiefnemers en ook niet voor de gemeente.’

Hier liggen kansen om een bijdrage te leveren aan een toekomstbestendig dorp, en nu krijgt de raad een voorstel waarin alle opties worden onderzocht. Zo kunnen we een weloverwogen beslissing nemen en kijken in hoeverre de Ruimtelijke Economische Visie van Rijsenhout uitvoerbaar blijkt. Misschien moeten we meer ruimte geven dan was voorzien in 2018, maar maatwerk in dit gebied in cruciaal.

We kijken uit naar het voorstel dat in Q1 naar de raad zal komen. Ondertussen houden we een vinger aan de pols en hopen we dat de gesprekken nieuwe inzichten zullen gaan opleveren.