Henk van Dijk

LET OP: auteursrechten ontbreken. S.v.p. de auteursrechten invullen voor deze afbeelding before using it.

• 80 jaar
  • Kampen
  • Halfweg
  • Hij/hem

Wat is je lievelingsplek in Haarlemmermeer?

Recreatiegebied Spaarnwoude, ruimte om te wandelen, fietsen of te trimmen.

Wat betekent D66 voor jou?

Het is de partij waar ik me thuis voel omdat ik me herken in de progressieve waarden waar D66 voor staat. We zijn sociaalliberaal; we geven mensen de vrijheid om eigen keuzes te maken en te zijn wie je bent. Maar we laten je niet vallen, de overheid is er om een vangnet te bieden als het nodig is.

Wat ik mooi vind aan D66 is dat de blik altijd op de toekomst is gericht. We durven keuzes te maken die vandaag moeilijk zijn, maar over een aantal jaar keihard nodig. Het eerlijke verhaal spreekt me enorm aan, want de wereld en onze uitdagingen zijn niet zo zwart/wit als je soms leest in de media. En onze partij durft dat te benoemen en die ongemakkelijke waarheid aan te pakken als een kans om dan ook juist nu slimme keuzes te maken.

Van kansengelijkheid tot klimaatcrisis en van het staan voor onze democratische rechtstaat tot het investeren in een economie die werkt voor iedereen.

Wat is je favoriete boek en waarom?

• Barack Obama
  • Diverse boeken van Politieke leiders en Sportbeoefenaars.

Wat is je laatst bezochte culturele evenement?

Het Rijksmuseum