De Haarlemse D66 fractie zoekt een enthousiaste fractiemedewerker voor 6 uur per week

De fractiemedewerker ondersteunt de fractie op organisatorisch en secretarieel gebied. Denk bijvoorbeeld aan de agenda bijhouden, afspraken inplannen met Haarlemmers die de fractieleden wil spreken en verantwoordelijk zijn voor de notulen van onze vergaderingen. De beoogd fractiemedewerker is een all-rounder op het terrein van beleidsvoorbereiding, organisatie en communicatie. Herken jij jezelf in dit profiel? Aarzel niet; solliciteer!

De functie

De fractiemedewerker is een belangrijke onderdeel van het fractie-team. De fractiemedewerker is het eerste aanspreekpunt voor alle Haarlemmers die met de fractie in contact willen komen, regelt afspraken en plant de agenda. Het fractiewerk vergt een flexibele inzetbaarheid. Zo zal het werk gedurende recesperiodes zeer beperkt zijn en weinig uren kosten. Maar in andere weken, waarin de raad bijvoorbeeld de begroting behandelt zal het werk meer tijd kosten. Vaste werkmomenten zijn in ieder geval de maandagavonden, wanneer de fractievergadering plaatsvindt. Gemiddeld vraagt deze functie 6 uur per week.

Arbeidsvoorwaarden

De aanstelling betreft een tijdelijk dienstverband van 6 uur per week (op jaarbasis) voor de duur van zes maanden met uitzicht op verlenging. In ieder geval tot het einde van de raadsperiode die nog (ongeveer) 2,5 jaar duurt. Salaris zal in overleg bepaald worden.

Informatie en solliciteren

Voor nadere informatie kun u contact opnemen met raadslid Thessa van der Windt / [email protected] / 06 28950708). Solliciteren kan tot en met 14 januari 2024.

De taken

Organisatorische en administratieve werkzaamheden gericht op relatiebeheer en een effectieve fractie:

• Notuleren en voorbereiden van de fractievergaderingen;
  • bijhouden van de agenda en uitnodigingen;
  • en bewaken termijnagenda;
  • Agendabeheer van de fractie, gebruik fractiekamer en insprekers;
  • Beheren van de fractie mailbox en postafhandeling;
  • Het (mede) organiseren van bijeenkomsten en het jaarlijkse fractieweekend;
  • Het bijhouden en ontwikkelen van een bruikbaar digitaal archief;
  • Op verzoek van de fractie politiek-inhoudelijke advisering gericht op politiek effectieve inbreng van de raadsleden;
  • Inhoudelijke voorbereiding commissie- en raadsvergaderingen en adviseren over politieke strategie;
  • Ondersteunen bij netwerkopbouw en contact onderhouden met relevante maatschappelijke organisaties.

Functie-eisen

Onze ideale kandidaat als onze toekomstige fractiemedewerker ben je als je….

• HBO- of WO-denkniveau hebt (HBO- en WO-studenten zijn van harte welkom om te solliciteren, evenals herintreders.)
  • Beschikt over goede analytische, communicatieve en organisatorische vaardigheden
  • Flexibel inzetbaar bent

Een pré als je…
  • Woonachtig bent in Haarlem (of omgeving)