Geertje Hollenberg

LET OP: auteursrechten ontbreken. S.v.p. de auteursrechten invullen voor deze afbeelding before using it.

Maak Kennis Met Geertje Hollenberg!

• Haarlem

Half februari gekozen tot algemeen bestuurslid.
Wie ben je en wat doe je?
Ik ben Geertje Hollenberg en woon in Haarlem Zuid, net onder de Haarlemmerhout. Ik ben sinds 2010 lid van D66 en sinds 2021 actief bij de Haarlemse afdeling.
In mijn dagelijks leven werk ik als programmadirecteur bij Plan International Nederland, een organisatie die opkomt voor de rechten van kinderen in ontwikkelingslanden en landen in conflict. Dat doen we door ze te beschermen en door ze onderwijs en vaardigheden te bieden waarmee kinderen weer toekomstperspectief krijgen.

Wat maakt jou een D66-er?
Wat ik bij Plan International doe sluit ook aan bij het gedachtegoed van D66. Help mensen die het niet meer zelf redden, maar geef ze ook de middelen om aan hun toekomst te werken. Ook de internationale visie van D66 spreekt bij aan. De meeste problemen kunnen we niet oplossen in ons eigen hoekje van de planeet. Daar hebben we Europa en de rest van de wereld voor nodig. En D66 is de enige partij die op een economisch duurzame manier kijkt naar de bescherming van ons milieu. Met Rob Jetten als klimaatminister hebben we echt groene stappen gezet. Maar ik ben bang dat het volgende kabinet die groene vooruitgang gaat stoppen.

Wat wil je bereiken binnen het bestuur?
Ik wil het bestuur meer zichtbaar en benaderbaar maken voor de leden. Sinds de verkiezingen van november hebben zich meer dan 60 nieuwe leden aangemeld. Allemaal mensen die hebben besloten dat dit het moment is om zich in te zetten voor een sterke democratie en sociaal-liberaal beleid. Ik zou graag willen dat we al deze nieuwe leden, en ook bestaande leden, vaak gaan zien op al onze activiteiten. Daar wil ik me voor gaan inzetten. Zo zijn we samen met de andere bestuursleden alle nieuwe leden aan het bellen om te kijken wat ze binnen D66 Haarlem willen gaan doen.
Wat is je favoriete Haarlemse plek (bijv. Restaurant, kroeg, kunst & cultuur, park etc.) en waarom?
Dat is de Haarlemmerhout, het oudste stadsbos van Nederland! Als je daar loopt kan je de historie ervaren, zoals bij het Hildebrandmonument of het Costermonument. Maar je kan er ook genieten van de natuur en de verandering van het seizoen. Jammer wel dat de drukke Dreef er dwars doorheen loopt. Het zou toch prachtig zijn als we door middel van een tunnel de Kleine Hout en de Grote Hout weer tot één stadsbos konden maken.