Week van het Geld

Beeld: Gemeente Groningen

Het is de Week van het Geld

Gemeenten hebben vaak een lokaal beleid en doelstellingen als het gaat om de aanpak van armoede en schulden en het voorkomen van schulden bij de jongere generatie. De gemeente bij uitstek wat er bij hen speelt en wat er nodig is.

Wat is de Week van het Geld?

De Week van het Geld legt de focus op preventie door middel van educatie. Door samenwerking aan te gaan met gemeenten, zo ook onze gemeente, bereiken we jongeren niet alleen via school en sluit de Week van het Geld goed aan op de lokale initiatieven rondom armoede- en schuldpreventie.

Steeds meer gemeenten in Nederland organiseren tijdens de Week van het geld op lokaal niveau een eigen programma. Zo ook de Gemeente Groningen.

Wat doen we in Groningen?

Wethouder Financiën Berndt Benjamins licht kort toe wat de gemeente eigenlijk doet op het gebied van financiële redzaamheid:

“De gemeente Groningen is een voorloper op het gebied van financiële redzaamheid. De gemeente biedt voor jong en oud hulp aan als het gaat om financiën en rondkomen. We bieden een ‘Eerste hulp bij geldzaken’ aan, budgetbeheer, een gratis cursus en speciale coaching voor jongeren. Daarnaast heeft de gemeente een speciaal team dat hulp aanbiedt aan gedupeerden van toeslagenaffaire. Zo zorgen we ervoor dat jong geleerd, oud gedaan ook opgaat op het gebied van financiële redzaamheid.”

Vragen?

De week van het geld duurt tot en met 1 april. Heb jij vragen? Mail dan naar [email protected]