Vertrek Mieke Kars (D66) uit Goudse gemeenteraad

Op 17 mei zal Mieke Kars afscheid nemen van de Goudse gemeenteraad. Mieke heeft zich de afgelopen vijf jaar op diverse thema’s ingezet in de gemeenteraad.

Eén van de voor Mieke belangrijke thema’s, was de democratie en haar legitimatie. Dit kwam tot uiting in haar inzet voor het raadsbreed werken, de regionale samenwerking en in haar streven om de Goudse gemeenteraad een betere afspiegeling te laten worden van de Goudse bevolking.

Daarnaast was haar inbreng in de raad altijd gericht op een duurzame, gezonde en groene stad, onder het motto: “Wat we doen, doen we duurzaam”. Dit bracht Mieke tot uiting in concrete voorstellen bij de omgevingswet, de energiestrategie en vergroening van de stad.

Mieke Kars: “Ik neem met een dubbel gevoel afscheid van de Goudse raad en mijn D66 fractiegenoten. Raadslid zijn is heel eervol. Je krijgt de kans om te doen wat nodig is voor Goudse inwoners en bedrijven. Bij mijn inbreng had ik altijd de Goudse jongere van de toekomst in gedachten”.

“Ik was hier nog niet mee klaar en heb nog veel ideeën voor Gouda. Tegelijkertijd doet zich een kans voor in mijn baan bij de Belastingdienst. Een uitdaging die helaas niet te combineren is met het raadswerk. Gelukkig staat er een kundig opvolger klaar”.

Voor de door het vertrek van Mieke Kars vrijkomende zetel, zal Bram Talman worden voorgedragen. Hij is al vijf jaar fractielid van D66 in de rol van burgerraadslid en daardoor al gepokt en gemazeld in het raadswerk. Vooral op het gebied van de Regionale Energiestrategie en bestemmingsplannen heeft Bram al diverse steentjes bijgedragen.

Bram Talman: “De opgedane ervaringen, veelal in samenwerking met Mieke, neem ik mee naar mijn raadslidmaatschap. Evenals mijn inzet en benaderbaarheid”

De fractie van D66 betreurt het vertrek van Mieke Kars. Fractievoorzitter Evert Bobeldijk: “We gunnen haar de nieuwe uitdaging van harte, maar voor de fractie is het natuurlijk een verlies. We zijn blij dat we met Bram een goede, volledig ingewerkte, opvolger klaar hebben staan. Fijn voor hem dat hij na zijn jarenlange inzet in de fractie nu ook een echte raadszetel mag gaan innemen.”

Beeld: D66 Gouda