Einde aan noodopvang: Goes zet in op verbeterde asielopvang

We sluiten een hoofdstuk af: de noodopvang in de Zeelandhallen. Dat is goed nieuws! De inzet van de Gemeente Goes om de asielzoekers in Hotel Van der Valk onder betere omstandigheden op te vangen biedt niet alleen verbeterde opvang, maar ook de mogelijkheid om meer mensen te helpen.

Goes neemt die verantwoordelijkheid en draagt hiermee bij aan de invulling van de grote landelijke opgave die er is. De beelden van Ter Apel waar mensen buiten moeten slapen staan op ons netvlies, laten wij in Goes ons best doen en ons aandeel leveren zodat dat soort situaties in Nederland niet meer gebeuren.

Voor D66 is het belangrijk dat er uitgebreide en heldere communicatie is richting de inwoners. We hebben het college opgeroepen om transparant te zijn, laat zien wat Goes doet voor de asielzoekers. Hoe het centrum wordt ingericht, waar de opvang precies uit bestaat en wat het betekent voor de omgeving.

Dit zal begrip en betrokkenheid vergroten, en wie weet zelfs extra vrijwilligers aantrekken. Goes heeft namelijk een traditie in het helpen van asielzoekers, onze inwoners staan vast klaar om een handje te helpen.

Bekijk de bijdrage tijdens de raadsvergadering van 19 oktober 2023

Martin Wissekerke, fractievoorzitter - Beeld: Gemeente Goes