Samenwerking met de provincie is belangrijk voor D66

Voor onze gemeente is samenwerking met de provincie belangrijk. Denk aan de aanleg van een tunnel onder het spoor, werken aan schone lucht en het realiseren van goede
fietsverbindingen.

Beeld: D66 Gilze en Rijen

lokale partij met provinciale connecties

Zo heeft de fractie van D66 Gilze en Rijen samen met de D66 fractie in de provincie en Goirle het voor elkaar weten te krijgen dat er vanuit de provincie opnieuw geld is gekomen voor een vrij liggend fietspad tussen Riel en Gilze.

Maar ook bijvoorbeeld op het gebied van onze woningmarkt helpt de provincie de gemeente. D66 ook in de provincie vindt dat alles op alles gezet moet worden om meer passende woningen te bouwen voor alle Brabanders.

Bereikbaarheid in de provincie

De provincie gaat ook over bereikbaarheid. Antonet Krol fractievoorzitter D66 Gilze en Rijen:
“De bereikbaarheid met name van het openbaar vervoer, zoals de bus, moet worden verbeterd. Maar ook de fiets moet een goed alternatief zijn voor de auto. En op het spoor zal de verbinding met de rest van Nederland weer frequenter moeten worden. D66 zet zich
daarvoor vanuit de provincie voor in.”

beschermen van toekomstige generaties

Wij zien allemaal de achteruitgang van de natuur. Onze lucht moet schoner en ons drinkwater moeten we beschermen voor toekomstige generaties. Doel is de natuur te herstellen en de klimaatdoelstellingen te halen. En net als de lokale D66 fractie in Gilze en Rijen ondersteunt de D66 in de provincie inwoners bij het verduurzamen van hun woning en het zelf opwekken van energie.

lokale invloed in de provincie

Antonet Krol: “Als lokale partij weten wij wat er speelt in onze omgeving. Wij weten wat er nodig is op vele terreinen: van klimaatadaptatie tot mobiliteit en van woningbouw tot cultuur. Daarom vind je mij op de kieslijst van D66 in de provinciale staten. Ik vind het belangrijk dat ook
onze gemeente goede banden heeft met de provincie.” Zo kunnen we op de manier die u van D66 gewend bent samen werken met de provincie: met kennis van zaken, met een luisterend oor en met een grote bevlogenheid.