Wij stellen onze lijsttrekker voor de gemeente Gennep voor: Arjen Mehlkop

Zonder de renovatie van de Weverflat in Gennep zou D66 Gennep nu een andere lijsttrekker hebben. Omdat het toen nog mogelijk was om relatief eenvoudig iets te huren is Arjen Mehlkop samen met zijn vrouw Loes in de gemeente Gennep gaan wonen. Als Ottersumse was het voor Loes een thuiskomen, maar ook voor Arjen voelde de gemeente Gennep al direct aan als z’n thuis.

Sinds 2014 wonen Arjen en Loes met hun kinderen Luuk (3) en Dirk (1) in Ottersum. Naast de kantooruren die Arjen maakt als Marketing Manager werkt hij graag met zijn handen.

Lijsttrekker D66 Gennep - Arjen Mehlkop

Lijsttrekker D66 Gennep – Arjen Mehlkop Beeld: RC Fotografie

Zo bouwde hij met zijn schoonvader Frank van Wanroij een uitbouw aan zijn woning en het bakken van de verjaardagstaarten voor de familie is een traditie geworden.

Arjen staat graag midden in de samenleving en het actief bezig zijn is dan ook wel de rode draad in zijn leven. Dit begon al tijdens zijn studie internationale bedrijfseconomie in Maastricht waar hij te vinden was bij studentensportverenigingen en studieverenigingen. De traditionele korpsen trokken hem niet aan, liever was hij samen met andere bezig iets moois neer te zetten.

Tegenwoordig vind je hem in Ottersum niet alleen op het voetbalveld of de tennisbaan maar hij is ook, naast de sport, intensief betrokken bij het Ottersumse verenigingsleven en de Dorps Ambitie Groep (DAG) in Ottersum.

Beeld: Arjen Mehlkop

Ook het contact met D66 in de gemeente Gennep was snel gelegd. Zo is hij als burgerraadslid en achter de D66-schermen al langer actief. Nu gaat hij als lijsttrekker de Gemeenteraadsverkiezingen van 2022 in. Een grote stap maar voor Arjen helemaal op het juiste moment.

“Het vertrouwen in de politiek is vandaag de dag jammer genoeg laag, het is tijd voor nieuwe politiek. Politiek die wordt geleid door wat zij voor de inwoners kan betekenen, en niet omgekeerd wat de inwoners voor de politiek kunnen betekenen” geeft Arjen aan. “Dit moet op alle fronten terugkomen: van duurzaamheid tot wonen tot transparantie van plannen en besluiten en bestuurlijke vernieuwing. Denk bijvoorbeeld aan de manier waarop de Gemeente Gennep haar inwoners betrekt, vaak komt ze niet verder dan informatie ophalen en achteraf vragen wat mensen ervan vinden. Participatie betekent dat je inwoners tijdens het hele plan blijft betrekken en daarbij hun mening laat gelden.”

Bij D66 Gennep zijn er jonge en oudere mensen actief die deze visie delen. Arjen gaat zich samen met hen inzetten om verandering en vernieuwing in onze gemeente te realiseren. “Daar zijn we al mee begonnen. We zijn al bij honderden mensen in de gemeente langs de deur geweest om te vragen wat zij belangrijk vinden voor hun kern en/of wijk.
De komende tijd gaan we dat op nog veel meer manieren vragen. We willen daarbij het liefst zoveel mogelijk mensen, verenigingen, bedrijven en instellingen betrekken. Met de verzamelde antwoorden van hen willen we tot een mooi programma voor de komende vier jaar voor onze gemeente komen.”

Wij zijn er voor jou, dus wil je ook meepraten over waar D66 Gennep zich de komende jaren voor in moet zetten? Stuur dan een email naar: [email protected]