D66 vs. GroenLinks

U twijfelt tussen een stem op D66 of op GroenLinks. D66 is net als GroenLinks al jaren de partij van duurzaamheid. Met GroenLinks delen we onze idealen als het gaat om een tolerante samenleving, ons optimisme over de toekomst en het streven naar een duurzame samenleving. Maar een groot verschil is hoe we met onze idealen omgaan.

Samenwerken

Er blijkt in de praktijk vaak dat GroenLinks geen verantwoordelijkheid wil of kan nemen. In de grote steden, tijdens de economische crisis toen er moeilijke maatregelen nodig waren en nu in het kabinet staat GroenLinks langs de kant. Nederland is het land van 17 miljoen meningen, dat toch bestuurd moet worden. Dat kan alleen als we samenwerken. En dat doet D66, als enige progressieve partij, nu in de regering. En in uw gemeente.

Duurzaamheid

Het grootste verschil tussen D66 en GroenLinks zit in de vertaling naar de praktijk. D66 krijgt het voor elkaar: van het sluiten van de kolencentrales tot een verbod op het winnen van schaliegas, en van schone bussen tot een verbod op bebouwing aan de kust: wij regelden het. Geen andere partij kreeg op het gebied van duurzaamheid zoveel voor elkaar.

Realistisch over financiën

D66 heeft een realistisch plan om onze investeringen in uw gemeente te bekostigen. Bij GroenLinks valt het te betwijfelen of alle lokale plannen uitvoerbaar zijn, omdat ze relatief duur zijn en de extra belastinginkomsten twijfelachtig. D66 stimuleert mensen liever om de juiste keuzes te maken, waar GroenLinks meteen een boete, verbod of belasting oplegt als je het in hun ogen ‘fout’ doet. Denk aan het verbod op terrasverwarmers, barbecueën in het park en de belasting op tuintegels.

D66 vs. CDA

D66 vs. Denk