Bepaal welke mails jij ontvangt

Vrijheid door zelfbeschikking

D66 is een vrijzinnige partij. Persoonlijke vrijheid is vanaf de oprichting in 1966 altijd een kernwaarde geweest. Met persoonlijke vrijheid bedoelen we dat iedereen zichtbaar zichtzelf kan zijn. D66 staat voor vrijheid door zelfbeschikking.

Doorbraken

D66 heeft vrijzinnige doorbraken bereikt, zoals de legalisering van abortus (1981) en euthanasie (2001) en het openstellen van het burgerlijk huwelijk voor partners van hetzelfde geslacht (2001). Onlangs heeft D66 gemeenten de keuze gegeven voor koopzondagen (2013) en de weigerambtenaar afgeschaft (2014).

Recht op familieleven

Vrijzinnigheid is een overtuiging. Die overtuiging is hard nodig. We spreken iedere dag nieuwe mensen die beperkt worden in hun vrijheid, zelfs als het gaat om fundamentele keuzes zoals die voor partner en kinderen. In het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens (EVRM) is het recht op familie- en gezinsleven vastgelegd. We willen dat dit fundamentele mensenrecht voor iedereen geldt.

Laatst gewijzigd op 10 september 2015

Nu is het moment.