Blijf op de hoogte

We houden je graag als eerste op de hoogte van onze inzet voor de toekomst van Nederland. Schrijf je snel in en ontvang onze updates!

Kernteam en klankbordgroep

Het kernteam bestaat uit Vera Bergkamp, Marty Smits, Roel van den Tillaart en Nicky Plasman. De klankbordgroep bestaat uit: Tim van de Grift, Frank Willem Hogervorst, Boudewien Koudstaal, Azar Moshaver, Ayla Schneiders, Bastiaan Winkel en Lenie de Zwaan.

20141020_Vera Bergkamp_5231

Vera Bergkamp, Tweede Kamerlid D66: “De ‘Familie van nu’ ziet er anders uit dat vroeger. Ongehuwd samenwonen is nu vaker regel dan uitzondering. Sinds de jaren zeventig is het aantal echtscheidingen verdrievoudigd. Kinderen groeien vaker op in een éénoudergezin of in een gezin met twee moeders of twee vaders. Ook het aantal ‘meeroudergezinnen’ neemt toe, bewust of als gevolg van een scheiding. Nederland telt nu 2,8 miljoen alleenstaanden, die vaak helemaal niet alleen zijn, maar gewoon geen relatie hebben. Echter, de wetgeving heeft geen gelijke tred gehouden met deze ontwikkelingen. Daarom vindt D66 het tijd om het familie-, erf- en schenkingsrecht te moderniseren. Immers, persoonlijke vrijheid is het grootste goed in het leven. Dat je kunt kiezen hoe jij wilt (samen)leven. Daar hoort een overheid bij die leefvormneutraal is en die persoonlijke vrijheid faciliteert. Dat is mijn missie.”

Laatst gewijzigd op 10 september 2015