Blijf op de hoogte

We houden je graag als eerste op de hoogte van onze inzet voor de toekomst van Nederland. Schrijf je snel in en ontvang onze updates!

D66-advies meerouderschap- en gezag

De Staatscommissie Herijking ouderschap heeft politieke partijen verzocht hun visie op onderwerpen als meerouderschap en meeroudergezag kenbaar te maken. D66 heeft deze onderwerpen bestudeerd in het kader van het project ‘Familie van nu’.

Oplossingen

D66-Tweede Kamerleden Vera Bergkamp en Pia Dijkstra willen de oplossingen die zijn geformuleerd voor meerouderschap- en gezag delen met de Staatscommissie en in het kader van de parlementaire discussie over deze onderwerpen voorleggen aan de Minister van Veiligheid en Justitie. Hieronder volgt een beknopte beschrijving van het probleem gevolgd door de volgens D66 gewenste oplossingsrichting en de regeling die samen met deskundigen is ontworpen.

Laatst gewijzigd op 11 november 2015