Bepaal welke mails jij ontvangt

vrijdag 9 november 2018

Sophie in ’t Veld verheugd met Europese samenwerking En Marche

Sophie in ‘t Veld, delegatieleider van D66 in het Europees Parlement, verwelkomt de aankondiging van En Marche!, de partij van de Franse President Macron, over samenwerking met de liberale ALDE-fractie waar D66 ook deel van uitmaakt in het Europees Parlement.

In ’t Veld: “Het is juist nu belangrijk dat we de krachten bundelen, voor een stevig progressief, liberaal en pro-Europees geluid in het politieke midden.”

Mensen moeten weer vertrouwen krijgen in Europa. De vertegenwoordiger van En Marche, Astrid Panosyan, riep op om de mensen weer een verhaal over Europa te bieden, dan hen vertrouwen geeft. Een Coalitie voor een Nieuw Europa. In ‘t Veld gelooft dat dit kan: “Als je ziet wat Europa in hele korte tijd allemaal doorstaan heeft, dan wekt dat vertrouwen. Het huis staat, we hebben gerepareerd en laten we weer gaan bouwen. Het is tijd dat we ons niet meer in het defensief laten drukken door nationalisten. Tijd om onbeschroomd de tegenaanval in te zetten”

In de wereld van vandaag is een sterk Europa cruciaal voor onze vrijheid, veiligheid en welvaart. Alleen een sterk Europa kan onze manier van leven waarborgen en onze waarden beschermen. In ‘t Veld: “Ik ben blij dat we schouder aan schouder met En Marche zullen werken aan onze gezamenlijke idealen.”

De vorming van een pro-Europese middenfractie stopt niet met het samengaan met En Marche. In 2019 hebben we een kans het vastgeroeste partijenlandschap eens flink op te schudden. In ‘t Veld: “De deur staat open voor alle progressieve liberale pro-Europese krachten, ook uit andere partijfamilies, zoals bijvoorbeeld de Groenen of de liberale vleugel van de EVP.”

Kiezen vóór Europa

Europese integratie is een waarborg voor vrede, veiligheid en welvaart. In een wereld met opkomende grootmachten en uitdagingen die landsgrenzen overschrijden is het cruciaal dat Europa samenwerkt. D66 ziet de economische crisis als een uitdaging om - net als in Nederland - ook in Europa te hervormen.

Nu is het moment.

Word nu lid