Jurriën Cerneus

Jurriën Cerneus - Beeld: D66 Etten-Leur

Jurriën Cerneus

Jurriën is 29 jaar en heeft binnen de fractie al een goede staat van dienst. Als docent economie binnen het Munnikenheide College heeft Jurriën een goede kijk op de financiën en ook wat er leeft bij de jeugd.

Tijdens zijn eerder burgerraadslidmaatschap en zijn vierjarig gemeenteraadslidmaatschap tijdens 2014 en 2018 heeft Jurriën laten zien dat hij met een frisse kijk naar de uitdagingen van de gemeente kijkt. Vanwege zijn leeftijd en zijn contacten met zijn leerlingen laat Jurriën vaak horen hoe er door de jongere generatie naar de gemeente gekeken wordt en wat voor deze groep goede aanpassingen en initiatieven zijn. Daarnaast is Jurriën dankzij zijn werkzaamheden in veelvuldig contact met het bedrijfsleven.

Vanuit zijn beroep heeft Jurriën in zijn raadsperiode ook vooral de economie binnen Etten-Leur voor zijn rekening genomen. Zijn vrijzinnigheid vraagt dan aandacht voor nieuwe startende ondernemers en innovatieve technieken.