D66 is blij met vervolgstappen Energiepark Pottendijk

Het college van de gemeente Emmen heeft nieuws gedeeld over de vervolgstappen van Energiepark Pottendijk. Er is namelijk een overeenkomst bereikt met de netbeheerder Enexis om alle groene zonne- en windenergie te transporteren. Dit is heel goed nieuws voor onze gemeente.

Compensatie.

Als eerste gaat nu de overname door Shell door. Shell gaat ervoor zorgen dat Pottendijk gebouwd wordt en groene energie gaat produceren. Daarnaast komt er direct 950.000 euro beschikbaar voor de gemeente Emmen als compensatie voor de directe leefomgeving. Nu is het aan ons om de afspraak na te komen en dit geld te investeren in de regio.

Verduurzamen.

Ten tweede kan Emmen nu grote stappen nemen met het verduurzamen van de gemeente. Op 28 juni 2016 heeft de gemeenteraad de structuurvisie Windenergie vastgesteld, waarbij Pottendijk is aangemerkt als 1 van de 3 locaties om windmolens te plaatsen. Dit is een belangrijke stap om de beloofde groene energieproductie in onze gemeente te realiseren.

Een eerlijke bijdrage.

We gaan ervan uit dat de bouw nu snel gepland kan worden. Alleen zo kunnen wij de geplande CO2 reductie in onze gemeente halen en zo onze bijdrage leveren aan een leefbare omgeving voor de volgende generaties.