Blijf op de hoogte

Over het Els Borst Netwerk

Het Els Borst Netwerk werkt aan:

• Bijdragen aan vrouwenemancipatie, met meer vrouwen en diversiteit in politiek, hogere en nieuwe posities binnen organisaties, in besturen en maatschappelijk middenveld
  • Stimuleren van dialoog over ieders bijdragen, economische zelfstandigheid en financiële onafhankelijkheid
  • Brede meerwaarde van meer perspectieven in politiek en alle initiatief onderbouwen,uitdragen en agenderen
  • Verwelkomen als (politieke) vereniging om lid te worden, actief te zijn in verschillende rollen, talent te ontwikkelen en stimuleren van groepen die drempels ervaren

Het Els Borst Netwerk heeft hierbij de volgende uitgangspunten:

• Gericht op meer vrouwen en diversiteit in politiek, maatschappelijk middenveld én arbeidsmarkt
  • Voor mannen én vrouwen, voor leden en niet-leden, voor alle generaties
  • Geen politieke agenda en niet gericht op politiek debat
  • Werken als netwerk, in samenwerking met andere netwerken, uitgaan van elkaar versterken en kennis delen
  • Faciliteren van initiatief in afdelingen, waarbij regie lokaal en regionaal ligt met een belangrijke rol voor de Els Borst Netwerk ambassadeurs
  • Stimuleren van talentontwikkeling

Geïnspireerd door Els Borst

“De politiek is te belangrijk om alleen aan mannen over te laten”, zei Els Borst. Kort na het overlijden van de geliefde D66-politica lanceerde D66 het Els Borst Netwerk. D66 vindt het belangrijk dat vrouwen vanuit eigen kracht kansen creëren en aangrijpen en wilde hen hierin steunen met het netwerk. Het Els Borst Netwerk is bedoeld om vrouwen te faciliteren om zich verder te ontplooien en om succesvol hun weg te vinden in de politiek en binnen D66.

Verbinding met andere netwerken

Er zijn veel verschillende vrouwennetwerken en initiatieven in Nederland. Deze netwerken en initiatieven hebben gemeenschappelijke doelen gericht op vrouwenemancipatie, meer vrouwen in de politiek en besturen, economische zelfstandigheid en bijvoorbeeld financiële onafhankelijkheid. Als Els Borst Netwerk willen we graag elkaar versterken, verbinden, kennisdelen en van elkaar leren. Graag treken we samen op en kijken we steeds waar we initiatieven samen kunnen organiseren of elkaar kunnen informeren of matchen.

Wil jij een initiatief onder de aandacht brengen of een link leggen? Mail naar elsborstnetwerk@66.nl.

Laatst gewijzigd op 9 oktober 2018

Nu is het moment.