Blijf op de hoogte!

Els Borst Netwerk Inspiratieprijs

Schermafbeelding 2015-06-02 om 22.21.28

Het Els Borst Netwerk kent een eigen prijs –  de Els Borst Netwerk Inspiratieprijs – die jaarlijks wordt uitgereikt aan een inspirerende D66-vrouw die iets bijzonders heeft bereikt voor de partij.

Dit kan op het gebied zijn van diversiteit en ledenwerving binnen de afdeling. Of omdat zij – tegen de stroom in – een belangrijk initiatiefvoorstel door de gemeenteraad heeft gekregen. Het kan zijn dat ze een bijzonder track record heeft, geweldige resultaten boekt of een stevige staat van dienst heeft. Maar een nominatie kan ook betekenen dat zij zich op een aansprekende manier binnen de politieke omgeving beweegt.

De verkiezing vindt plaats aan de hand van ledennominaties. Van Internationale Vrouwendag (8 maart) tot eind mei kunnen alle leden van D66 gegadigden nomineren. Uit deze nominaties kiest het bestuur van het Els Borst Netwerk een aantal kandidaten die meedingen naar de prijs. Via interne verkiezingen tijdens het jaarlijkse Els Borst Netwerk Event bepalen de aanwezige leden wie dat jaar de Els Borst Netwerk Inspiratieprijs krijgt toegekend.

Winnaars van de Els Borst Netwerk Inspiratieprijs

De eerste Els Borst Netwerk Inspiratieprijs is uitgereikt aan Ingrid van Engelshoven. De Haagse D66-wethouder werd tijdens het Els Borst Netwerk Event door een meerderheid van de aanwezige leden gekozen. Onder meer vanwege haar grote inzet en toewijding voor de vereniging en haar werk als wethouder op het gebied van kenniseconomie, jeugd en onderwijs.

Van Engelshoven ontving de Inspiratieprijs uit handen van Andra Borst-Neefjes en D66-Kamerlid en voorzitter van het netwerk Pia Dijkstra. Volgens de leden is Van Engelshoven als medewerker, partijvoorzitter en bestuurder ‘stevig en succesvol’ en ‘authentiek – een voorbeeld voor anderen’. Van Engelshoven stond als partijvoorzitter aan de basis van vijf verkiezingsoverwinningen en is sinds 2010 wethouder in Den Haag.

In 2016 is de Els Borst Netwerk Inspiratieprijs uitgereikt aan Truus Houtepen (foto) voor haar grote inzet voor D66. Houtepen heeft zich op vele plekken binnen en buiten D66 ingezet op bestuurlijk en politiek niveau, zowel landelijk en vooral binnen Brabant. Zo was zij onder andere raadslid, Statenlid en afdelingsvoorzitter. Met haar grote staat van dienst, enthousiasme en gedrevenheid inspireert zij veel vrouwen om actief te worden en zich in te zetten.

Truus Houtepen Els Borst Netwerk Inspiratieprijs

Wie verdient de Els Borst Netwerk Inspiratieprijs 2017?

Kent u een inspirerende  D66-vrouw die iets bijzonders heeft gedaan of bereikt als politica of bestuurder voor D66? Een vrouw die een inspiratiebron en voorbeeld voor andere vrouwen binnen de politiek is? Op lokaal, regionaal, landelijk of internationaal niveau? Nomineer haar voor de Els Borst Netwerk Inspiratieprijs 2017!

Nomineren kan vanaf Internationale Vrouwendag op 8 maart tot uiterlijk 31 mei 2017 door een e-mail te sturen naar elsborstnetwerk@d66.nl o.v.v. ‘Els Borst Netwerk Inspiratieprijs’. Vermeld in uw bericht: naam, functie en woonplaats van uw nominee plus een korte toelichting (max. 150 woorden) op uw nominatie.

De Els Borst Netwerk Inspiratieprijs 2017 wordt uitgereikt tijdens de derde editie van het jaarlijkse Els Borst Netwerk Event op zaterdag 1 juli 2017 in Driebergen.

Laatst gewijzigd op 3 februari 2017