Monique Esselbrugge wethouders-kandidaat voor D66 Eindhoven

Afgelopen maart waren de gemeenteraadsverkiezingen in Eindhoven en inmiddels zijn de vier partijen GroenLinks, CDA, PvdA en D66 al geruime tijd in gesprek over de formatie van een nieuw stadsbestuur. De fractie draagt Monique Esselbrugge – momenteel wethouder in Nijmegen – voor als wethouder voor het nieuwe te vormen college.

Al voor de aftrap van de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen gaf de afdelingsvergadering van D66 Eindhoven de opdracht aan de wethoudersadviescommissie om de fractie te voorzien van advies over een brede poule aan wethouderskandidaten. De fractie van D66 Eindhoven besloot unaniem om Monique Esselbrugge voor te dragen voor het Eindhovense stadsbestuur.

Esselbrugge is momenteel wethouder Financiën, Economie, Toerisme en Binnenstad in de gemeente Nijmegen en landelijk bestuurslid van de Wethoudersvereniging. Daarvoor was Esselbrugge onder meer werkzaam bij de provincie Overijssel, acht jaar lang consultant in de publieke sector en promovendus aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Met Esselbrugge kiest D66 dus voor een ervaren bestuurder.

Monique Esselbrugge - Beeld: D66

Jorien Migchielsen, fractievoorzitter D66 Eindhoven: ‘’Het is geweldig dat we als fractie Monique naar voren kunnen schuiven, het is een enorm krachtige kandidaat. Dat is niet alleen goed voor D66, ook voor de stad Eindhoven is Monique een uitstekende kandidaat. Ze is een betrokken bestuurder, met veel ervaring en inhoudelijke kennis en bovenal heel veel enthousiasme over wat er in Eindhoven speelt.’’

Monique Esselbrugge: ‘’Eindhoven is een geweldige stad. Dat D66 mij het vertrouwen geeft om kandidaat te zijn voor een nieuw stadsbestuur in Eindhoven is dan ook een enorme eer. In deze stad liggen veel uitdagingen maar ook kansen. Als echte kansengelijkheidsdrammer lijkt het me dan ook geweldig om deze kansen breed op te pakken voor alle Eindhovenaren.’’