Kom met ons van gedachten wisselen

Kom met ons van gedachten wisselen over nieuwe plannen voor Dongen!
In deze tijd van het jaar maakt het gemeentebestuur van Dongen een ‘Kadernota’. In die nota legt de gemeente vast wat we het komende jaar met het gemeentegeld willen gaan doen. Dat betekent dat we nu praten over nieuwe plannen voor 2024.

Voorzet

Het college van burgemeester en wethouders doet eerst een voorzet. Daarna is het de beurt aan de gemeenteraad om wijzigingen voor te stellen of nieuwe voorstellen te doen. Het resultaat hiervan verwerkt het college in een begroting die we in het najaar verder behandelen. Dan is het nog maar beperkt mogelijk om dingen te wijzigen. Het opstellen van een goede ‘Kadernota’ is dus een belangrijk voor ons.

Uw mening?

Wij vindt het belangrijk om ook met u te spreken over zaken die we in de ‘Kadernota’ aandacht moeten geven. Aanstaande zaterdag, van 12.00 tot 14.00 zijn we weer op het Looiersplein te vinden. We zouden dan heel graag met u over een aantal onderwerpen willen spreken.
Wat zijn mogelijke plannen voor het komende jaar?
Op dit moment kijken we bijvoorbeeld naar de volgende onderwerpen:

· Hoe kijken we aan tegen de bouw van 100 flexwoningen in Dongen?
(Flexwoningen zijn kleine woningen die makkelijk verplaatsbaar, stapelbaar, schakelbaar of splitsbaar zijn en daardoor voor verschillende doelgroepen inzetbaar zijn)
· Willen we extra investeren in de kruispunten Wilhelminastraat – Tramstraat en Tramstraat – Kardinaal van Rossumstraat? En wat vindt u dan belangrijk?
· Willen we een MBO instelling voor de zorg naar Dongen halen, in samenwerking met het Cambreur College?
· Op welke manier gaan we het bedrijventerrein Tichelrijt het meest duurzame bedrijventerrein van regio Hart van Brabant te maken?
· Willen we een Commissie Kunst die gaat onderzoeken of er een kunstwerk in de openbare ruimte kan komen en kunstbeleid voor de toekomst gaat formuleren? Wie zouden er in die commissie moeten plaats nemen?

Laadpalen

Daarnaast zijn we ook benieuwd naar uw ervaring met elektrische laadpalen in onze gemeente.
Kortom: er is genoeg om met elkaar over te praten. En als u een ander onderwerp met ons wilt delen, dan kan dat natuurlijk ook. We zien u graag op het Looiersplein op 24 juni van 12.00 – 14.00 uur. En uiteraard kunt u ook altijd via mail ([email protected]) of via onze facebookpagina op dit artikel reageren (facebook.com/d66dongen). Alvast hartelijk bedankt!