D66 wenst u een gezellige jaarwisseling en een gelukkig en gezond 2023!

Eén zaterdag in de maand staan leden van D66 Dongen een paar uurtjes op het Looiersplein om van inwoners te horen hoe zij over een bepaald onderwerp denken. Dat kan bijvoorbeeld gaan over bezuinigingen, over de Fixi app, over de toegankelijkheid van het centrum of over de uitslag van de verkiezingen en de gewenste coalitie.

Gezellige Kerstsfeer

Op zaterdag 17 december stonden wij er voor de laatste keer in 2022. En omdat het het weekend voor Kerst was, waren we in een gezellige Kerstsfeer!
Net als vorig jaar vroegen wij aan voorbijgangers: “Wat is uw wens voor Dongen voor het nieuwe jaar?” Deze wensen schreven we op papieren kerstballen en hingen we op in onze houten kerstboom.

Heel hartelijk bedankt

Iedereen die ondanks de kou de moeite heeft genomen om een wens te bedenken: heel hartelijk bedankt! We zijn namelijk erg blij met alle wensen die zijn binnengekomen. Daardoor weten we dat veel inwoners met veel plezier in Dongen wonen en tevreden zijn met alles wat Dongen aan activiteiten en winkels en horeca te bieden heeft.

Meer bomen en groen

Maar we hoorden ook dat er een aantal zaken zijn waar beter op gelet mag worden. Denk bijvoorbeeld aan meer bomen en groen, beter begaanbare en toegankelijke stoepen en het veiliger maken van een aantal gevaarlijke verkeerssituaties.

Ook wensten mensen dat we volgend jaar beter naar elkaar zullen luisteren en meer aandacht hebben voor mensen die het minder goed hebben in het leven. Al met al hele mooie wensen en genoeg ideeën om ons voor in te zetten in 2023.

D66 Dongen bedankt iedereen voor alle prettige gesprekken het afgelopen jaar en hoopt u ook volgend jaar weer te zien en spreken op straat, de gemeenteraad of gewoon aan de keukentafel!
De fractie van D66 Dongen,
Marieke Schouten, Joeri de Jong, Gitta Cammferman en Ulas Köse