D66 gaat in gesprek op de Gemeentedag

Zaterdag 9 september was het op de laatste dag van het Diemerfestijn – traditioneel – weer Gemeentedag. D66 ging op de markt en in het gemeentehuis in gesprek met inwoners van Diemen.

Beeld: Sarie Muijs

Gemeentedag

Elk jaar is de laatste dag van het Diemerfestijn ook de Gemeentedag. Op het Diemerplein is er dan behalve kermis, ontzettend veel te beleven. Op de markt presenteren verschillende verenigingen uit Diemen zich aan de inwoners. In het gemeentehuis zijn er activiteiten voor kinderen en volwassenen, zoals een lagerhuisdebat met de Jongerenraad van Diemen. En de kinderraad en de kinderburgemeester werden gepresenteerd.

Natuurlijk konden inwoners in gesprek gaan met gemeenteraadsleden. D66 was vanzelfsprekend van de partij.

Onze gesprekken

Beeld: Onitcha Ramautarsing

We vroegen de bezoekers of ze ideeën hadden hoe Diemen beter kon. De meeste inwoners waren erg tevreden over wonen in Diemen. Maar veel mensen hadden wel ideeën over hoe Diemen nog mooier kon. Het meest genoemd was het gebrek aan betaalbare woningen. Inwoners willen dat ook hun (klein)kinderen in Diemen kunnen wonen. Daarnaast hoorde we ook dat er meer te beleven moet zijn voor jongeren, dat er meer groen in Diemen mag komen, dat er echt iets gedaan moet worden aan het zwembad en dat er wel erg veel administratie bij de WMO komt kijken. Al deze zaken nemen we mee naar de gemeenteraad.