Programma D66 Huis

In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen 14, 15 en 16 maart 2022 wordt er een hoop georganiseerd in het zogenaamde D66 Huis. Dit prachtige pand is de Génestetkerk, gevestigd aan Oude Delft 102. Van oktober 2021 tot maart 2022 dient het D66 Huis als het podium voor lezingen en debatten in aanloop naar de verkiezingen.

Programma D66 Huis

In het onderstaande overzicht ziet u de activiteiten die nog op de planning staan óf al hebben plaatsgevonden:

• Vrijdag 11 maart 2022 om 16:00 – Melissa and Chris Bruntlett on cycling infrastructure and sustainable transport
  • Donderdag 24 februari 2022 om 11:45 – Collegetour met minister van Onderwijs, Cultuur & Wetenschap Robbert Dijkgraaf
  • Woensdag 15 december 2021 om 20:00 uur – Bob Ursem over ‘Uitdagingen en kansen voor Nederlands landschap in het Antropoceen’ (Let op deze is lezing is verplaatst van 24 nov naar 15 dec)
  • Vrijdag 10 december 2021 om 13:00 uur – Enfranchising EU Citizens Conference (English)
  • Woensdag 1 december 2021 om 20:00 uur – Ellen van Bueren over ‘Stedelijke ontwikkeling: tussen transformatie en transitie’
  • Woensdag 10 november 2021 20:00 uur – AAV (Behandeling amendementen & vaststellen verkiezingsprogramma)
  • Woensdag 3 november 2021 om 20:00 uur – Kornelis Blok over ‘Wat te doen aan Klimaatverandering; De rol van de Energietransitie’
  • Dinsdag 2 november 2021 20:00 uur – AAV (Prestentatie Campagneplan en Kandidatenpresentatie Gemeenteraad)
  • Donderdag 28 oktober 2021 om 20:00 uur – Coen Brummer en Simon Otjes over 55 jaar D66 in de Nederlandse Politiek (1966-2021)
  • Woensdag 6 oktober 2021 om 20:00 uur – Aimée Slangen over The IPCC report and sea level change (Klimaatlezing – in English)
  • Woensdag 6 oktober 2021 om 18:30 uur – Bezoek ons D66 Huis
  • Woensdag 6 oktober 2021 om 18:30 uur – Nieuwe leden bijeenkomst

Het D66 Huis

Beeld: Felix Klos

In afwachting van de uitvoering van noodzakelijk onderhoud en de verbouwing heeft de eigenaar ermee ingestemd dat D66 Delft het kerkje van Oktober tot Maart van het komend jaar in gebruik neemt en als D66 Huis een voorschot neemt op het programma dat in de kerk gestalte moet gaan krijgen. Wij zullen met ons programma aan de wieg staan van het nieuwe leven van de de Génestetkerk en het als podium inzetten voor lezingen en debatten over de grote maatschappelijke onderwerpen zowel als de lokale ontwikkelingen waarmee wij ons geconfronteerd zien; van klimaatverandering en de daarmee samenhangende energie- en mobiliteitstransities tot onderwijs en van de opgaven in verband met stedelijke ontwikkeling en woningbouwproductie tot vergroening, verduurzaming en sociaal maatschappelijke vraagstukken. Het wordt behalve een podium voor sprekers die wij uitnodigen om op basis van hun specifieke expertise het denken over onderwerpen richting te geven en te verdiepen, vooral ook een podium om met buurt-, bewoners en belangenorganisaties in gesprek te gaan en met Delftenaren onder elkaar na te denken over hoe we onze stad de komende jaren willen ontwikkelen en inrichten.

Achtergrond:
Ruim twee jaar geleden kocht Arjen Pels Rijcken, inmiddels tevens onze partijgenoot, de oude kerk van de remonstrantse broederschap op de Oude Delft met het idee om deze een publieksfunctie te geven die het cultureel aanbod in Delft zou versterken. Na verschillende opties en invullingen te hebben onderzocht, werd ervoor gekozen het kerkje te ontwikkelen tot een podium voor discussie en debat waar tevens gelegenheid zou zijn voor de vertoning van films en documentaires ter onderbouwing van actuele thema’s. Als De Génestetkerk vernoemd naar de predikant Petrus Augustus de Génestet die in de negentiende eeuw behoorde tot onze meest geliefde dichters, is de inzet dat het nieuwe podium tevens ruimte zal bieden aan litteraire voordrachten en boekpresentaties, terwijl de aanwezigheid van een werkend orgel vraagt om een muziekprogrammering.

Adres:
D66 Huis, Oude Delft 102, Delft