Blijf op de hoogte!

vrijdag 18 juli 2014

D66 treurt om slachtoffers MH17 en leeft mee met nabestaanden

D66 is geschokt door het grote aantal doden als gevolg van de ramp met vlucht MH17 van Malaysia Airlines. Heel veel Nederlanders treuren om de dood van een familielid, vriend, buurman, buurvrouw of collega.

D66-leider Alexander Pechtold: “Onze gedachten zijn bij de nabestaanden van de slachtoffers. Deze ramp is een internationale tragedie, waarbij Nederland extra zwaar is getroffen. Het is van groot belang dat onafhankelijk onderzoek kan plaatsvinden op de rampplek om precies te kunnen achterhalen wat er gebeurd is.”

Nu de definitieve lijst met namen van slachtoffers bekendgemaakt is, constateren wij met verslagenheid dat een aantal van onze vrienden er deel van uit maakt. Helaas is Pim de Kuijer één van hen. Hij was kandidaat voor de Tweede Kamer in 2012 en bestuurslid van de aan D66-gelieerde stichting Internationaal Democratisch Initiatief (IDI). “Het is onbegrijpelijk dat een talentvolle en gepassioneerde strijder voor democratie en mensenrechten zo wreed uit ons midden is gerukt.’ zegt partijvoorzitter Fleur Graeper. ‘D66 heeft te kort van zijn denkkracht en dadendrang mogen proeven. Onze deelneming gaat uit naar zijn familie en vele vrienden.”

Lees het In memoriam van Pim de Kuijer door Lousewies van der Laan of teken het condoleanceregister.