Volg jouw D66-thema

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven en ontvang de laatste updates op basis van jouw interesses.

woensdag 10 juni 2015

Koolmees: “Repareer het dak als de zon schijnt”

D66-Tweede Kamerlid Wouter Koolmees vindt het goed om te zien dat de economie weer aantrekt. “De mooie cijfers van het CPB laten zien dat het economisch eindelijk beter gaat. De werkgelegenheid groeit, dat is positief nieuws. Ook de woningmarkt trekt aan. Als we iets hebben geleerd van de crisis van de afgelopen jaren is dat we het dak moeten repareren als de zon schijnt. Niet vooruitschuiven, maar aanpakken. Dat is belangrijk voor meer banen en groei!”

Niet vooruitschuiven

Uit de CPB-cijfers blijkt ook dat de koopkracht voor 2016 daalt. Ondanks de goede vooruitzichten blijft het kabinet de beloofde hervorming van het belastingstelsel uitstellen. Koolmees: “Uitstel en onzekerheid is slecht voor de economie en werkgelegenheid. Nog steeds zijn meer dan 600.000 mensen werkloos. Het kabinet moet nu eindelijk eens haast maken met de belastingherziening. Ook blijft het stil vanuit het kabinet als het om de toekomst van ons pensioenstelsel gaat. Mijn boodschap aan het kabinet: neem ook als het goed gaat beslissingen en laat de komende twee jaar niet verloren gaan!”