Bewindspersonen

Kajsa Ollongren

• Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Vicepremier

Portefeuilles: Binnenlandse Zaken, Gemeentelijke herindelingen, Constitutionele zaken, Verkiezingen, Openbaarheid van bestuur en open data, AIVD, Wonen en bouwen, Rijksdienst, Ruimtelijke ontwikkeling.

• Iedereen
    Resultaten voor 14
    Resultaten voor

Onze afspraak met Nederland

Voor de verkiezingen hebben we een afspraak gemaakt met u. Als wij mochten regeren dankzij uw stem, zouden wij de komende 4 jaar tenminste het volgende voor elkaar krijgen:

Kleinere klassen

Lastenverlichting op werk

Extra verpleegkundigen

Taalles vanaf dag 1

Kolencentrales gaan dicht

Nederland is voorloper in de EU

We maken het onderwijs persoonlijker

We investeren fors in het onderwijs. We gaan plofklassen tegen en zorgen dat elk kind voldoende persoonlijke aandacht krijgt. Er wordt fors geïnvesteerd in meer klassenassistenten en conciërges en minder werkdruk voor leraren.

Wie werkt gaat erop vooruit

We zorgen dat werk meer gaat lonen. En we pakken de tweedeling op de arbeidsmarkt aan, zodat de vaste baan beter bereikbaar wordt.

Onze gezondheidszorg wordt minder ingewikkeld

Dit kabinet doet een enorme investering in de verpleeghuiszorg. Hierdoor komen er duizenden extra banen in de zorg, komt er meer aandacht voor mensen en meer zorg op maat.

Vluchtelingen leren direct Nederlands

Vluchtelingen krijgen taalles vanaf dag 1. Want als je de taal spreekt, kun je beter meedoen in de buurt, praten met de leraar van je kind, zelf makkelijker onderwijs volgen en sneller een baan vinden.

De vervuiler betaalt

Dit is het groenste regeerakkoord ooit. We komen nú in actie voor een schone toekomst. We sluiten de kolencentrales en volgen het principe ‘de vervuiler betaalt’.

We werken samen in Europa

De Europese Unie is voor ons meer dan alleen een economische gemeenschap. Het is ook een waardegemeenschap waar Nederland zich thuis voelt. We werken in Europa samen om oplossingen te vinden voor grote uitdagingen als klimaatverandering, veiligheid en migratie.

Regeerakkoord: Vertrouwen in de toekomst

Lees hier het regeerakkoord