Blijf op de hoogte!

Congreskosten

D66 organiseert jaarlijks twee grote congressen. De laatste jaren worden deze congressen steeds drukker bezocht; een geweldig signaal dat onze partij bruist, dat onze leden meedoen en er volop debat plaatsvindt.

Praktisch gezien vormt de enorme populariteit van onze congressen ook een steeds grotere uitdaging. Zo zijn er maar weinig locaties die 1.500 bezoekers (of meer) kunnen herbergen in een plenaire zaal en tevens een groot aantal subzalen kunnen leveren voor de diverse inhoudelijke sessies. Naast de huur van de locatie, is er nog een aantal andere vaste kosten zoals techniek, sprekers, aankleding, catering en overige organisatiekosten. De kostprijs voor een congreskaartje komt -bij 1.250 bezoekers- uit op circa € 90,-. Dat is een veel hoger bedrag dan de normale toegangsprijs van € 30,- die aan leden wordt gevraagd. De kosten per bezoeker, bij 1.250 bezoekers, zijn komend congres als volgt:

Voor dit congres vragen wij aan elke bezoeker een vrijwillige bijdrage. Zo kan iedereen naar eigen wens en draagkracht een financiële bijdrage leveren. Wij hopen vanzelfsprekend dat wij met de vrijwillige bijdrages de kosten voor het congres zoveel mogelijk kunnen dekken. Immers, hoe lager de congreskosten, hoe meer geld er rechtstreeks naar campagnespotjes, de landelijke bustour en andere campagne-activiteiten kan gaan. In het online aanmeldformulier kunt u aangeven hoeveel u wilt bijdragen.

Laatst gewijzigd op 24 augustus 2017