Blijf op de hoogte!

Door uw mailadres in te vullen en op "verstuur" te klikken geeft u ons toestemming om uw mailadres op te slaan. Dit gebruiken wij om u regelmatig updates te sturen. Hier kunt u meer vinden over hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens.

Lid Landelijke Verkiezingscommissie (LVC)

Het zittende LVC lid stelt zich herkiesbaar.

Wie kan zich kandideren?

Leden die stemgerechtigd zijn en minimaal één jaar lid kunnen zich kandideren via MijnD66.nl. Kandideren kan tot uiterlijk dinsdag 7 april, 16:00 uur. Leden die korter dan een half jaar lid zijn kunnen tot uiterlijk twee dagen vóór sluiting van de kandidaatstellingstermijn dispensatie aanvragen bij het Landelijk Bestuur.

Over de commissie

De Landelijke Verkiezingscommissie zorgt voor een goede voortgang van de kandidaatstellingsprocedure voor de verkiezingen op landelijk en Europees niveau. De commissie is belast met de controle van de informatie over kandidaten aan leden en zorgt voor de indiening van de kandidatenlijst bij de Kiesraad. Daarnaast geeft de commissie aanwijzingen met betrekking tot de uitleg en de toepassing van de reglementen en het toezicht op de verkiezingen. Deze aanwijzingen kunnen ook gelden voor de regionale en lokale niveaus.

Over de functie

Naast dat een lid van de LVC tijdens ‘piek’ momenten rond verkiezingen beschikbaar is, dient hij/zij ook ad hoc beschikbaar te zijn om te adviseren of te beoordelen bij kwesties rond verkiezingsprocessen op decentraal niveau.

Een lid van de LVC:

• heeft politieke sensitiviteit;
  • kan goed onderhandelen;
  • heeft visie;
  • is besluitvaardig;
  • is netwerkgericht;
  • beschikt over een goed analytisch vermogen;
  • heeft inzicht en interesse in procedures, regels en procesgang.

Voor meer informatie over de vacature en/of werkwijze kunt u contact opnemen met Elbert Jan Smeulers, 070-3566066 of een mail sturen aan lvc@d66.nl.

Laatst gewijzigd op 13 maart 2015