Veelgestelde vragen

Over het proces naar Tweede Kamerverkiezingen
Over de coronacrisis

Over het online congres

Wanneer is het online congres?

• Het online ingekorte congresprogramma vindt plaats op zaterdag 18 april vanaf 12:00 uur. Het programma vind je hier. De dag dat we eigenlijk bij elkaar zouden komen in Nijkerk.

Waar kan ik het programma volgen?

• Via D66.nl/congres-111 of de livestream op YouTube. Tijdens het congresprogramma kun je ook daar al je vragen stellen en in gesprek zijn met elkaar. Lukt het niet om bij de livestream te komen of kom je er gewoon niet helemaal uit? We helpen je graag! Bel gerust naar 070-3566066 of mail naar congres@d66.nl. Onze collega’s zitten klaar om je te helpen.

Kan ik een vraag stellen?

Over je congresticket

Ik had een ticket besteld en een vrijwillige bijdrage gedaan. Krijg ik het geld terug?

• Ja. Helaas hebben wij door privacyredenen geen toegang tot het rekeningnummer waarmee je betaalt hebt. Stuur ons een mail met je naam, geboortedatum en rekeningnummer en we storten je bijdrage terug.

Ik wil mijn vrijwillige bijdrage omzetten in een donatie?

• We zijn heel blij met je steun. Stuur ons ook even een mail met je naam en wij zorgen dat we het bedrag behouden als donatie. We gebruiken je bijdrage voor het organiseren van het online programma en komende evenementen. Veel dank voor je steun!

Is er al een aangepast congresprogramma bekend?

Over besluitvorming

Wat gebeurt er met mijn ingediende motie?

• Uitzonderlijke tijden vragen om uitzonderlijke oplossingen. De Besluitvormingscommissie heeft besloten dat ingediende moties in principe doorschuiven naar een volgend congres. Met alle indieners is persoonlijk contact opgenomen. We hopen op je begrip voor deze keuze. Vragen? Stuur gerust een mailtje.

Hoe verkiezen we nu kandidaten voor het landelijk bestuur en partijcommissies?

• Voor de vacatures leden Landelijk Bestuur en commissies en organisatorische moties stemmen we via e-vote. Daarvoor heb je op 10 april een uitnodiging ontvangen. Je kunt stemmen tot 17 april 12:00 uur. De uitslag wordt tijdens het online congres op 18 april bekendgemaakt.

Ik wil stemmen over congresvoorstellen. Kan dat?

• Ja, dat kan. Daarvoor is ook een e-vote geopend. Daarvoor heb je op 10 april een uitnodiging ontvangen. Je kunt stemmen tot 17 april 12:00 uur. De uitslag wordt tijdens het online congres op 18 april bekendgemaakt. Meer over besluitvorming en verkiezingen vind je op deze pagina.

Over het proces naar Tweede Kamerverkiezingen

• Alle antwoorden op vragen over het proces richting de Tweede Kamerverkiezingen vind je hier.

Over de coronacrisis

Congresprogramma