Horecaplein

Q&A’s, stands en horeca

Op Congres 110 kun je naast het volgen van workshops, stemmen op de ledenvergadering en luisteren naar inspirerende sprekers nog veel meer doen.

Het horecaplein is de plek om andere D66’ers te ontmoeten. Bij tal van stands kun je kennis opdoen over thema-netwerken en interessegroep. Je kunt er in gesprek gaan met politici. De nieuwste boeken van de Van Mierlo Stichting aanschaffen. Of alvast je ‘campagne-gear’ voor 2021 uitzoeken.

Alles over horeca
Stembussen voor interne verkiezingen
Alles over de vragenrondes aan bestuursleden en politici
Alles over de interne informatiestands op het congres
Alles over de externe informatiestands op het congres

Lunch, koffie, thee en de rest

Tussen 12.00 en 14.00 vind je op het horecaplein ook de lunch. De hele dag is er koffie, thee en water beschikbaar. Tegen betaling kun je ook fris en snacks kopen bij de horecapunten van het theater.

Stembussen voor interne verkiezingen

Stemmen op kandidaten voor vacatures besturen en commissies kan tussen 08.30 uur – 13.00 uur. Je kunt je stembiljet in de stembussen naast de EM de Jong Zaal deponeren.

Alle Q&A-rondes

10:30-11:15 Q&A Bewindspersonen
Onze vier ministers en twee staatssecretarissen zijn nu twee jaar aan de slag. Stel hen alle vragen die je wilt over hoe het gaat in het kabinet en hoe zij het D66-gedachtegoed in de praktijk brengen.

11:15-12:00 Q&A Europees Parlement
De net gekozen D66’ers in het Europees Parlement staan in de startblokken om aan de slag te gaan in de nieuwe Europese fractie ‘Renew Europe’. Stel al je vragen over D66 in Europa.

12:00-12:30 Koken met Rob
Regelmatig gaat Rob live op Youtube in gesprek met een interessante gast. Zo ook op het congres. Maak de opname van dit livegesprek mee. Eerder ging Rob in gesprek met klimaatstaker Stijn Warmenhoven en de duurzame kippenboer Ruud Zanders. Vorige uitzendingen kun je alvast terugkijken.

12:40-13:40 Q&A Eerste Kamer
Ook de leden van de Eerste Kamer zijn net aan de slag. Onder leiding van Annelien is het team uit de startblokken en staat klaar voor een nieuw parlementair jaar. Stel de senatoren alle vragen die je hebt.

13.50-14.40 Q&A Tweede-Kamer
De start van het politieke jaar is dankzij onze fractie niemand ontgaan. Onze Tweede Kamerleden zijn natuurlijk de hele dag beschikbaar voor je vragen. Maar ook hier kun je gericht al je vragen krijt.

14.50-15.50 Q&A Landelijk Bestuur
Onder leiding van Anne-Marie Spierings werkt het Landelijk Bestuur aan het versterken van de politieke vereniging D66. In dit uur kun je hen al je vragen stellen. Wat hebben ze het afgelopen jaar gedaan? En wat zijn de ambities voor onze vereniging?

Alle interne informatiestands

Meetingpoint Nieuwe Leden

Ontmoet D66’ers die net als jij net nieuw zijn bij D66. Of mensen die ook voor het eerst het congres bezoeken. Bij dit meetingpoint vind je ook D66’ers die je wegwijs kunnen maken op het congres.

PRIDE66

PRIDE66 is hét regenboognetwerk van D66. Jaarlijks organiseert het netwerk activiteiten rondom Prides, maar ook bijvoorbeeld de jaarlijkse Boris Dittrich Coming Out Day-lezing.

Mr. Hans van Mierlo Stichting stand

Bij deze stand vind je alle informatie over het wetenschappelijk bureau van D66. Je kunt er de nieuwste publicaties en boeken aanschaffen. Waaronder de nieuwe ‘Canon van het sociaal-liberalisme’ van Coen Brummer en Daniël Boomsma.

De grote thema-afdeling stand

Wil jij inhoudelijk meedenken met D66? Of ben jij expert op een bepaald onderwerp en wil je jouw expertise inzetten voor onze partij? Kom dan naar deze stand. Daar vind je D66’ers van alle thema-afdelingen en kun je op zoek naar jouw plek.

De campagnestand

Bij de camapagnestand koop je je nieuwe campagnejas of paraplu, zodat je ook in de wintermaanden helemaal voorbereid bent om met je afdeling de straat op te gaan. Online bestellen? Dat kan natuurlijk ook.

Vereniging & Opleiding stand

Actief in een afdeling en heb je ondersteuning nodig? Of ben je benieuwd naar het trainingsaanbod van de D66 Academie? Kom dan langs!

De Jonge Democraten stand

De Jonge Democraten is de politieke jongerenorganisatie die gelieerd is aan D66. Ben je jong en wil je meer weten over de JD? Kom dan langs!

Route66

Route66 is het persoonlijk ontwikkelingsprogramma voor veertig D66’ers tussen de 25 en 33 jaar. Ieder jaar stromen er nieuwe D66’ers in. Op dit moment is de aanmelding open. Voor meer informatie kun je bij deze stand terecht.

Alle externe informatiestands

Op ons congres bieden we graag plaats aan maatschappelijke organisaties die bijdragen aan het Nederland van morgen. We brengen je graag met hun inspirerende verhalen in contact.

Stand Blind Walls Gallery

Blind Walls Gallery is hét museum op straat. Internationale kunstenaars werken aan een groeiende collectie muurschilderingen geïnspireerd op het verleden, heden en de toekomst van Breda. Je kunt de muurschilderingen ontdekken via de website, app of tijdens een rondleiding met een ervaren gids!

Welcome app stand

De Welcome App laat nieuwkomers zich thuisvoelen in Nederland. Het is een gemakkelijk en interactief platform dat locals en nieuwkomers activeert om in contact te komen met elkaar. Zowel sociaal als professioneel, online en offline. Loop langs en doe mee!

Alzheimer socks stand

Al jaren dragen D66-Kamerleden tijdens Prinsjesdag en de Algemeen Politieke Beschouwingen de sokken van Alzheimer socks om aandacht te krijgen voor dit probleem. 1 op de 5 mensen krijgt alzheimer of een andere vorm van dementie. Toch wordt er veel te weinig over gesproken. Door deze sokken te dragen maakt je alzheimer bespreekbaar. De winst komt volledig ten goede aan alzheimer onderzoek aan het Alzheimercentrum Amsterdam. Kom langs en schaf jouw sokken aan voor het goede doel.

Rob Jetten

Sigrid Kaag