Blijf op de hoogte

We houden je graag als eerste op de hoogte van onze inzet voor de toekomst van Nederland. Schrijf je snel in en ontvang onze updates!

Amendementen Congres 110

Het is voor Congres 110 mogelijk om moties en amendementen in te dienen. Op deze pagina vind je alle informatie over hoe je een amendement kunt indienen.

Op Congres 110 liggen een aantal congresvoorstellen voor. Hierop is het mogelijk amendementen in te dienen. Dit kan tot en met dinsdag 15 oktober 2019, 14:00 uur. Het indienen van het amendement kun je doen namens de ledenvergadering van een regio, een afdeling of een thema-afdeling. Ook kun je namens 25 individuele leden van D66 een amendement indienen. Bij het indienen van jouw amendement overleg je tevens de handtekeningen die deze indiening ondersteunen. Amendementen indienen kan via het onderstaande formulier:

Formulier indiening amendementen

Handtekeningen

De besluitvormingscommissie dient uiterlijk dinsdag 15 oktober 2019, 14:00 uur je amendement ontvangen te hebben, samen met de (digitale) handtekeningen van tenminste 25 stemgerechtigde leden die het amendement steunen. Om je te helpen met het verzamelen van de handtekeningen heeft de Besluitvormingscommissie onderstaande modelformulieren gemaakt.

Dien je het amendement in namens een ledenvergadering, dan dien je voor bovengenoemde data de (digitale) handtekeningen van de voorzitter en secretaris van de ledenvergadering te overleggen, of het proces verbaal van de besluitvorming.

Heb je de handtekeningen gereed? Dan kun je deze gelijk bij het indieningsformulier toevoegen.

Heb je vragen over het indienen van een amendement? Neem dan contact op met de Besluitvormingscommissie via besluitvormingscommissie@d66.nl of telefonisch: 070-356 60 66.

Laatst gewijzigd op 4 oktober 2019