Blijf op de hoogte!

Door uw mailadres in te vullen en op "verstuur" te klikken geeft u ons toestemming om uw mailadres op te slaan. Dit gebruiken wij om u regelmatig updates te sturen. Hier kunt u meer vinden over hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens.

Waarom vraagt D66 een vrijwillige bijdrage?

D66 organiseert jaarlijks twee grote ledenbijeenkomsten. Op deze congressen ontmoeten leden elkaar, maken zij plannen en nemen zij beslissingen over de standpunten van de partij. De laatste jaren worden deze congressen steeds drukker bezocht; een geweldig signaal dat onze partij bruist, dat onze leden meedoen en er volop debat plaatsvindt.

Praktisch gezien vormt de enorme populariteit van onze congressen ook een steeds grotere uitdaging. Zo zijn er maar weinig locaties die grote aantallen bezoekers kunnen onderbrengen in een plenaire zaal, voldoende ontmoetingsplekken hebben waar onze leden kunnen bijpraten en een groot aantal subzalen kunnen leveren voor de diverse deelsessies.

Naast de huur van de locatie, is er nog een aantal andere vaste kosten zoals techniek, sprekers, aankleding, catering en overige organisatiekosten. Bovendien zit bij het congresticket een lunchbuffet inbegrepen. De kostprijs voor een congreskaartje komt -bij 1.250 bezoekers- uit op circa € 99,-. Dat is een veel hoger bedrag dan de normale toegangsprijs van € 40,- die aan leden wordt gevraagd.

Voor dit congres vragen wij aan elke bezoeker een vrijwillige bijdrage. Zo kan iedereen naar eigen wens en draagkracht een financiële bijdrage leveren. Wij hopen vanzelfsprekend dat wij met de vrijwillige bijdrages de kosten voor het congres zoveel mogelijk kunnen dekken. Immers, hoe lager de congreskosten, hoe meer geld er rechtstreeks naar campagnespotjes, online campagne en andere campagne-activiteiten kan gaan. In het online aanmeldformulier kun je aangeven hoeveel je wilt bijdragen. Aan de deur kun je ook tickets kopen, daar geldt een ticketprijs van minimaal €40,00 (voor studenten €30,00).

Laatst gewijzigd op 4 oktober 2018