Vincent Verheij

Beeld: D66 Bloemendaal

• Overveen

Vincent (1974) is de fractievoorzitter van D66 Bloemendaal. Hij wil met menselijkheid, rechtvaardigheid en vrijzinnigheid het leven van mensen mooier en beter maken.
“Samen met mijn vrouw en twee jonge dochters woon ik in Overveen. We delen de liefde voor onze gemeente, iets wat veel inwoners zullen herkennen: het is hier fantastisch wonen en er zijn goede en fijne scholen voor de kinderen op loop- en fietsafstand. De leefomgeving is gezond. We zijn omgeven door prachtige natuur en er zijn goede voorzieningen.

Ook in onze gemeente spelen echter grote uitdagingen op gebied van wonen, zorg, klimaat, onderwijs en mobiliteit. D66 heeft zich de afgelopen jaren hierop ingezet en haar waarde voor onze gemeente bewezen, maar er blijft nog veel te doen. Hiervoor wil ik me inzetten, zodat we over pakweg 10 jaar nog steeds kunnen zeggen dat we in een prachtige gemeente wonen. Het raadslidmaatschap biedt mij dé kans om mee te denken en te beslissen, zodat leefomgeving. Wat is er leuker dan als raadslid midden in onze samenleving te staan en te werken aan goed, democratisch bestuur in deze prachtige groene, veilige en vriendelijke omgeving?

Onze gemeente moet een omgeving zijn waar iedereen alle ruimte krijgt om zichzelf te zijn. Het moet een duurzame omgeving zijn, waar mensen zich – meer dan nu – gehoord voelen, en waar de stem van bewoners en ondernemers luider doorklinkt. Ik wil graag politiek bedrijven vanuit de inhoud, met kennis van zaken en vanuit betrokkenheid met de inwoners die het aangaat. De resultaten voor de inwoners moeten centraal staan, vanuit het besef dat elke dorpskern uniek is. Daar ga ik vol voor!”

Functies
Raadscommissie: Samenleving
Huidige functie: gebiedsmanager, Gemeente Haarlemmermeer.
Huidige functie(s) binnen D66: Voorzitter Programmacommissie Bloemendaal, actief in meerdere landelijke thema afdelingen zoals Duurzaam, Ruimte en Mobiliteit en Sociale innovatie.
Andere maatschappelijke functies: gastdocent Bestuurskunde/Urban Management
Email: [email protected]

Onze gemeente moet een omgeving zijn waar iedereen alle ruimte krijgt om zichzelf te zijn. Het moet een duurzame omgeving zijn, waar mensen zich – meer dan nu – gehoord voelen, en waar de stem van bewoners en ondernemers luider doorklinkt. Iedere dorpskern is anders en dat moeten we respecteren.