Blijf op de hoogte!

zaterdag 22 juli 2017

Bijeenkomst: Vrouwen in de politiek

“Politiek is te belangrijk om alleen aan mannen over te laten” is een bekende uitspraak van Els Borst. Het is belangrijk dat onze politieke vertegenwoordiging een afspiegeling is van de gehele samenleving.

Onze Tweede Kamer telt op dit moment slechts 54 vrouwen. In veel gemeenteraden ligt dat cijfer nog veel lager. Zo was in 2015 slechts 28% van alle gemeenteraadsleden vrouw (Atria, 2016). D66 vindt dat een groot probleem. Op deze manier vormt onze politieke vertegenwoordiging geen afspiegeling van een gemeente. Of, zoals geldt voor de Tweede Kamer, van heel Nederland.

Veel kandidaatstellingen voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018 zijn inmiddels open. In aanloop hier naartoe nodigen wij alle D66-vrouwen die interesse hebben in een raadslidmaatschap uit voor een bijeenkomst ‘Vrouwen in de politiek’ op dinsdag 8 augustus om 19.30 uur in de Tweede Kamer in Den Haag. Wilt u actief worden en u kandideren voor het raadslidmaatschap? Twijfelt u nog ergens over? Of wilt u andere vrouwen ontmoeten die zich ook willen kandideren? U kunt er op deze avond met elkaar en met Tweede Kamerlid/voormalig wethouder Ingrid van Engelshoven, Tweede Kamerlid/voormalig fractievoorzitter Salima Belhaj en raadslid in Den Haag Hanneke van der Werf over in gesprek.

Pia Dijkstra
Tweede Kamerlid en Voorzitter Els Borst Netwerk

Aanmelden

Aanmelden voor de bijeenkomst is online niet meer mogelijk. Wilt u zich nog aanmelden? Dan kunt u mailen naar het Landelijk Bureau.