Woningen Paasberg snel mogelijk maken

De gemeente Arnhem moet snel een einde maken aan de leegstand van het flatgebouw in Paasberg. De gemeente is eigenaar van de grond en kan woningen op deze plek mogelijk maken. D66 vindt dat zo’n groot flatgebouw niet moet leegstaan tijdens een wooncrisis.

Voormalig gedetineerden

De gemeente heeft jaren gestreden bij de rechter om voormalig gedetineerden uit de flat in Paasberg weg te krijgen. De Raad van State oordeelde dat de ex-gedetineerden daar wel begeleid mochten wonen, maar toen had de huurder de huur van de hele flat al opgezegd. Het gebouw zou echter alsnog gebruikt mogen worden voor begeleid wonen.

Paasbergflat Beeld: D66 Arnhem

Studenten of starters

Fractievoorzitter Mattijs Loor van D66: “De gemeente moet zorgen dat de Paasbergflat een woonbestemming krijgt. De gemeente moet doen wat nodig is om hier snel mensen te laten wonen. De flat zou bijvoorbeeld prima gebruikt kunnen worden voor studenten of starters.” D66 diende daarvoor een motie in die door een meerderheid van de raad werd verworpen.