Word jij ons nieuwe bestuurslid Campagne & Leden?

Het bestuur van D66 Amsterdam Oost is op zoek naar versterking! We zoeken een enthousiast bestuurslid Campagne en Leden. Interesse? Lees hieronder meer over de functie en solliciteer vóór 17 oktober via [email protected]

LET OP: auteursrechten ontbreken. S.v.p. de auteursrechten invullen voor deze afbeelding before using it.

We zijn op zoek naar een bestuurslid Campagne & Leden die de permanente campagne wil voortzetten, en de komende verkiezingscampagnes in Oost wil leiden. Om ten tijde van campagne
voortdurend over voldoende vrijwilligers te beschikken, is hij/zij tevens verantwoordelijk voor het activeren van leden. Hij/zij draagt daarnaast zorg voor de permanente campagne buiten verkiezingstijd. Met een actieve, resultaatgerichte en ondernemende instelling weet dit bestuurslid proactief nieuwe leden te bereiken en te enthousiasmeren om een (actieve) rol binnen de vereniging op te
pakken.

Inschatting tijdsbeslag: Gemiddeld 6 uur per maand. Met een piek rondom verkiezingen. Het bestuur van Amsterdam Oost vergadert maandelijks één keer.

Taken, verantwoordelijkheden:
– Verantwoordelijk voor alle (permanente) campagne-uitingen van de afdeling;
– Richting geven en binding van de nieuwe leden binnen de afdeling;
– Zorgdragen voor het activeren van voldoende vrijwilligers bij campagne-evenementen en zorgen voor een positieve en constructieve sfeer binnen de afdeling tijdens de campagne;
– Proactief handelen door (nieuwe) leden te betrekken bij de partij en zorgen voor een lage drempel om actief te worden;
– Enthousiasmeren van vrijwilligers en deze aansturen;
– Zorg dragen voor regelmatig overleg met de andere campagne-bestuursleden binnen de afdeling D66 Amsterdam.

Gevraagde ervaring, kunde en kennis:
– Is creatief in het verzinnen van campagne-activiteiten en meedenken over campagne-strategieën;
– Is organisatorisch sterk en goed in het enthousiasmeren van groepen;
– Betrokken bij Amsterdam Oost;
– Een teamspeler, maar tegelijkertijd in staat om tegen de heersende mening in te gaan.

Procedure
Stuur vóór 17-10-2022 je motivatiebrief naar [email protected] Hier kun je ook terecht met jouw vragen over de functie.

Kandidaten lichten hun kandidaatstelling toe tijdens de deelafdelingsvergadering (DAV) op 23 oktober. Het nieuwe bestuurslid Campagne & Leden zal door de leden worden gekozen tijdens deze DAV.

*Kandidaten dienen minimaal een half jaar lid te zijn (gerekend vanaf de sluitingsdatum van de kandidaatstellingstermijn) en aan de contributieverplichtingen van de partij te hebben voldaan. Een
bestuurstermijn loopt drie jaar.