Kennisgroep Kansengelijkheid

De basis van de kennisgroep is de agenda kansengelijkheid. Dit actieplan is een leidraad voor de partij om werk te maken van ‘gelijkheid’ en ‘gelijkwaardigheid’ als het gaat om onderwerpen zoals onderwijs, werk en zorg. Het actieplan versterkt het sociaal-liberalisme van onze partij in een stad als Amsterdam.

Onderwerpen

Doen
Sinds de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 heeft een aantal leden zich verenigd om als werkgroep met het onderwerp kansengelijkheid aan de slag te gaan. Deze werkgroep kenmerkt zich door zichtbaar te willen zijn onder de leden, maar ook buiten de partij door activiteiten te organiseren en vooral te ‘doen’.

Tour Kansengelijkheid
De eerste activiteit van de werkgroep was de Tour Kansengelijkheid waarbij 24 leden bij drie organisaties langs zijn gegaan om te horen over hun praktijk. Nisa for Nisa, Indaad en Vooruit hebben hun deuren opengesteld en de aanwezigen meegenomen in hun verhaal. De boodschap: er gebeurt al veel, maar er is nog veel te doen!

Kennisgroep

Er zullen nog meer Tours volgen en daarna zal een intern debat in samenwerking met D-loquentia worden georganiseerd over het onderwerp. De Van Mierlo Stichting heeft contact met de werkgroep. Wil jij onderdeel zijn van de werkgroep? Neem dan contact met ons op!