Quirijn van Woerdekom

• 59 jaar
  • Zwolle
  • Chaam

Ik zie een toekomstbestendige gemeente Alphen-Chaam met een hoog ambitieniveau. Onze leefomgeving, het leefklimaat en hoe we met elkaar omgaan – het sociale leefklimaat – dragen we over aan onze jongeren. Alphen-Chaam heeft al enorm veel goeds te bieden, maar het moet en kan evenwichtiger, natuurlijker en gezonder.

De inwoners uit onze verbonden dorpskernen werken actief samen om dit te bereiken. Alphen-Chaam ontwikkelt zich zo steeds verder tot een parel in de natuur van Brabant waar het buitengewoon fijn leven, werken en uitrusten is. Hier wil je graag wonen en komen.

In gesprek met elkaar groeit wederzijds begrip en ontstaat draagvlak voor verbeteringen en nieuwe plannen. Verschillen in opvattingen en belangen zijn er altijd. De uitdaging is om verschillen te zien, erkennen en overbruggen.

De gemeente toont lef en ambitie, pakt door en is dienstbaar aan haar inwoners.
Wat we doen, doen we goed. Dus niet een beetje.

Lievelingsplek in je gemeente (en waarom?)

De prachtige vennen in de Chaamse Bossen en de Strijbeekse Heide. Hier kom ik tot rust met alleen natuur om je heen.

Welke kansen zie jij voor je gemeente?

De grootste uitdaging is om Alphen-Chaam koploper te maken in de energietransitie. De gemeente vervult hierin samen met de inwoners en bedrijven een trekkersrol.
Als tweede liggen er hele mooie mogelijkheden om een regionaal aaneengesloten netwerk uit te bouwen van natuurgebieden met een veel grotere biodiversiteit.
Deze ontwikkeling gaat hand in hand met een sterke lokale ontwikkeling van groene economie.

Wat zijn vier zaken die jij als raadslid wil veranderen?

• Chaam wordt koploper in de energietransitie in plaats van volger
  • Meer verbinding, uitwisseling en samenwerking tussen inwoners en de gemeente
  • 30 km in het dorp en 60 km in het buitengebied
  • Ontwikkeling van natuur en groene economie.