Maak kennis met Tobias en Jos

We gaan de verkiezingen in met een lijst die een mooie combinatie vormt van D66’ers met veel ervaring en D66’ers die gaan zorgen voor frisse blikken en enthousiast nieuw bloed!” Maak kennis met de nummers tien en elf Tobias den Hollander en Jos van Dam.

#10

Tobias den Hollander is met zijn 19 jaar de Benjamin van D66. Hij staat nummer 10 op de lijst. Tobias heeft al vroeg geleerd om zich een eigen mening te vormen over de dagelijkse gang van zaken. Hij is al geruime tijd politiek betrokken en wil graag zijn ideeën en wensen in de praktijk realiseren. Met een jong geluid wil hij dicht bij de mensen staan en heel goed naar die mensen luisteren, ongeacht of ze nou wel of niet op D66 hebben gestemd. Tobias is net begonnen aan een studie bestuurskunde/overheidsmanagement. Een opleiding die hem helpt de juiste discussies te vormen of het nou gaat over bouwen van woningen, verduurzaming, toegankelijker onderwijs of andere belangrijke onderwerpen. Hij wil bijdragen aan het op de kaart zetten van Alphen als bruisende gemeente waarin bewoners en ondernemers zich verbonden voelen met elkaar.

Beeld: D66 Alphen aan den Rijn

#11

Als er een Benjamin is, hoort er natuurlijk ook een nestor te zijn. Jos van Dam is 71 jaar jong en heeft sinds de oprichting van D66 in 1968 slechts één keer op een andere partij gestemd (en daar heeft hij nog spijt van). Een D66-er in hart en nieren dus. Na een druk werkzaam leven is er nu meer tijd om D66 actief te ondersteunen. Jos vindt Alphen en de kernen prima om te wonen met goede voorzieningen. Maar Alphen moet, kijkend naar de toekomst, wel zorgen dat het een levendige gemeente blijft en dat vraagt om durf op het gebied van bouwen. Ook zou Alphen de winkelgebieden aantrekkelijker moeten maken met voldoende afwisseling van horeca, kunst etc. Mocht Jos in de raad komen dan wil hij ervoor zorgen dat de gemeente zich meer als dienstverlener gaat opstellen, er meer aandacht komt voor kwaliteit van schoolgebouwen en speelplaatsen en dat de grote stadsbussen uit het centrum worden geweerd. Als lievelingsplek noemt Jos de omgeving van het oude gemeentehuis; een stijlvolle en groene plek met voor hem veel herinneringen.