Volledige lijst kandidaat -raadsleden bekend

D66 heeft bekend gemaakt wat de samenstelling is van het team waarmee ze de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022 ingaan.  Lijsttrekker Gert van den Ham: “We hebben een prachtige lijst, waarop ervaring en frisse blikken afgewisseld worden! Ik ga vol vertrouwen met dit team de verkiezingen in. De komende vier jaar heeft duurzaamheid voor D66 écht prioriteit, we willen een woning voor iedereen, een aantrekkelijk ondernemersklimaat en uitstekende sociale voorzieningen: we laten niemand vallen. Daarnaast streven we naar een gemeente die er is voor haar inwoners, niet andersom, en waarin die inwoners kunnen genieten van een toegankelijk en breed cultuuraanbod. Met deze mensen op de lijst maken we ons daar hard voor!”

Uiteenlopende expertises komen samen

Zowel Gert als Maurits maken deel uit van de huidige D66 fractie. Gert van den Ham (#1) maakt zich sterk voor een financieel gezonde gemeente, Maurits de Vries (#2) is scherp op het sociaal domein. Kirsti van Dam (#3) is een nieuwkomer, met een hart voor cultuur en onderwijs en ervaring in het regiobestuur van D66 Groene Hart. Pieter Jan Morssink (#4) is door de wol geverfd en heeft een passie voor duurzaamheid. Koen Verwoerd (#5) en Corian Messing (#6) staan al jaren de huidige fractie met raad en daad terzijde als commissielid.

Samenstelling lijst

Dit is de volledige lijst van D66 Alphen aan den Rijn:

• Gert van den Ham
  • Maurits de Vries
  • Kirsti van Dam
  • Pieter Jan Morssink
  • Koen Verwoerd
  • Corian Messing
  • Martin Hoekstra
  • Diny Beverwijk
  • Pim van Dam
  • Tobias den Hollander