Maak kennis met Pieter Jan en Corian

We gaan de verkiezingen in met een lijst die een mooie combinatie vormt van D66’ers met veel ervaring en D66’ers die gaan zorgen voor frisse blikken en enthousiast nieuw bloed!” Maak kennis met de nummers vier en zes Pieter Jan Morssink en Corian Messing.

#4

Nummer vier op de lijst is dus een oudgediende. Pieter Jan Morssink is 57 jaar en zit sinds 2010 in de Raad. Pieter Jan heeft een enorme passie voor alles dat te maken heeft met duurzaamheid. Pieter Jan is Business/IT architect bij de Rabobank en heeft twee zonen. Hij weet, dankzij zijn ervaring, heel goed hoe de hazen lopen en kan prima als mentor dienen voor nieuwe D66-raadsleden. Hij woont al jaren met veel plezier in Hazerswoude-Dorp en wandelt en fietst graag. Zijn favoriete plekken binnen de gemeente zijn het Spookverlaat en Klein Giethoorn.

Pieter Jan Morssink - Beeld: D66 Alphen aan den Rijn

Ga uit van je eigen kracht

Pieter Jan gelooft in de eigen kracht van mensen. “Mensen kunnen meer dan ze vaak denken. Je moet ze dan wel de kansen geven. Ga je uit van je eigen kracht, dan zal je zien dat er meer mogelijk is. Dit vraagt wel lef van inwoners, raadsleden en gemeentelijke organisatie. Heb je vragen en of ideeën schiet commissie – en raadsleden gewoon aan, het zijn gewone mensen en staan echt voor de bewoners open.”

#6

Nummer zes op de lijst is Corian Messing. Corian kwam in 2017 bij de fractie en was betrokken bij het opstellen van het vorige verkiezingsprogramma. Ook bij het opstellen van het huidige verkiezingsprogramma speelde zij een prominente rol. Corian is 59 jaar en haar expertise ligt op het vlak van sociaal domein, jeugdzorg en onderwijs, natuur en ouderenbeleid. Zij gelooft heilig in het beter betrekken van inwoners bij de gemeentelijke besluitvorming en denkt dat hierin meer op hoofdlijnen kan worden gewerkt.

Beeld: D66 Alphen aan den Rijn

Woningbouw de grootste uitdaging

Corian ziet de balans tussen het behoud van hoogwaardige natuur, en groene ruimte in en rondom de stad met de eveneens hardnodige woningbouw als de grootste uitdaging voor de komende periode. In haar vrije tijd vindt Corian het heerlijk om boeken te vertalen of langs de Heimanswetering te lopen. Zij houdt erg van de keersluis voor de boten, achter het Weteringpark, met een prachtige blik over de weilanden en de molen.